نقاب
نويسندگان
لینک دوستان





 - مهمترین چیزهنگام توفان در حین سنگنوردی وقتی که قصد گریز از آن را دارید این است که پایداری و تعادل خود را به سمت پایین حفظ کنید یعنی از گیر کردن طناب در هنگام پیشروی جلو گیری کنید ، به این شکل است که شما فرود خواهید آمد . متوجه خوردگی و پوسته پوسته شدن طناب به وسیله سنگ ها و صخره ها باشید. اگر شما با خوردگی طناب روبرو شدید در همان نقطه یا نزدیک آن نقطه به صورت درجا طناب را با ابزا ر فرود بدون هیچ حرکتی جهت پایین آمدن به سمت پایین مهار کنید و توقف کنید . در این روش ، اگر طناب به مانعه ای گیر کند شما برای رفع مانع آنجا خواهید بود.

- در باد های تند ، به جای سعی کردن در انداختن طناب به سمت پایین آن را پیش خود جهت فرود آمدن نگه دارید .جهت جلوگیری ازخوردگی بیشتر طناب آن را به صورت یک حلقه به همراه یک پوشش مانند یک خورجین روی آن در آورید و در هنگام فرود از آن استفاده کنید. وقتی زمان استفاده از طناب فرا می رسد ، شما شانس خود را امتحان خواهید کرد . منتظر بمانید تا هوا آرام شود و بعد سعی کنید طناب خود را سریعا به شکل حلقه جمع کنید، قبل از اینکه باز شود وبه دور یا گوشه ای از یک صخره گیر کند.

- فرود آمدن با طناب دوبل وسوسه انگیز خواهد بود ، اما به طور کلی برای فرود های کوتاه تر بسیار مفید تر است.

فرود های کوتاه آسانتر هستند به خاطر این که هیچ گره ای برای گیر کردن وجود نداردوبرقراری ارتباط با هم طناب آسانتر است. طناب دوم شما (اگر یکی دیگر داشته باشید ) یک سیستم پشتیبانی فرود کامل غیر قابل بازگشت خواهد شد .

به هر حال ،اگر در حال فرود آمدن ، کار کردن با طناب پاره پاره ، ترکیبی از انواع عوارض طبیعی ،ابزارمهارتان(در داخل سنگ یا یخ) مسئله ساز شد و با یک طناب بودید ، تامل نکنید طناب دوم را در بیاورید اگر با یک تکه یخ یا سنگ صاف و تمیز بر خورد کردید.

اکثر موانع موجود برای انجام فرود کوتاه تر این است که به نقاط مهاری بیشتری نیاز دارید و به این معنا است که ابزارهای بیشترو میخ هایی که برای بالا رفتن با آنها ثابت گذاری کرده بودید را باید جا بگذارید. فرض کنید یکسری از ابزار های یدکیتان یا از ابزار های حمایت قدیمیتان را جاگذاشتید. شما میتوانید ابزار خود را بوسیله ی چکش ویا تبریخ در حاشیه های محل فرود خود کار بگذارید و ثابت گذاری کنید.

- برای حفظ تعادل (یکنواخت کردن) ، اول از همه از تسمه های (طنابچه های)حلقه شده به اندازه های مورد نیاز ببرید و استفاده کنید و قسمت اضافه را کم کنید و کوتاه کنید ، لازم نیست دولا کنید .فقط تسمه ها(طنابچه) را به صورت مستقیم بدون کارابین به نوک میخ ها و یا سیم بکسل های ابزار وصل کنید. شما همچنین برای فرود با یک طناب سالم احتیاج به کارابین روی نقطه اصلی ندارید فقط کافی است طنابتان را به طور مستقیم به داخل تسمه (طنابچه) بیاندازید.

-برای یک فرود واقعی بلند یکسری تسمه های (طنابچه های) یدکی برای ساختن نقاط مهاری حمل کنید . حدود ۵۰ پا (۱۵متر ) تسمه های(طنابچه های) ۶ میلیمتری در انتهای کوله ی خود جاسازی کنید تا در موقعه ی نیاز برای شما مفید واقع شود.

 

لغات کلیدی فنی:

۱٫descend,2.flake,3.snag,4.toss,5.sling,6.saddle,7.saddlebag,8.reel,9.lasso,10.terrain,11.nut,

12.iceaxe, 13.carabiner,14.biner,15.cord,16.cordelette,17.rope,18.tie,19.equalize,20.scrappy

(معانی: ۱٫پایین آمدن،فرود آمدن ۲٫تکه برف کوچک،پوسته ای ،ورقه ۳٫مانع ،گیره،گره ۴٫بالا انداختن،پرت کردن ۵٫حلقه ،قلاب،سنگ قلاب ۶٫پالان زدن ،زین کردن ۷٫خورجین ۸٫پیچیده به دور قرقره،قرقره ۹٫کمند انداختن ،طناب خفت دار ۱۰٫عوارض زمین ۱۱٫مهره،چرخ دنده ،گیره ۱۲ .تبر یخ ۱۳٫ کارابین ۱۴٫ کارابین ۱۵٫ طنابچه یا تسمه ۱۶٫ طنابچه یا تسمه ۱۷٫طناب ۱۸٫گره زدن ۱۹٫تعادل برقرار کردن ،برابر کردن ۲۰٫پاره پاره،تکه تکه)

 

(By : Mark Synnott ) نویسنده : مارک سینات



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 14 مهر 1390برچسب:, ] [ 19:7 ] [ Farhad ]

.: Weblog Themes By Mah Music :.

درباره وبلاگ

یک روز رسد ، غمی به اندازه کوه... یک روز رسد ، نشاط اندازه دشت... افسانه زندگی چنین است... در سایه : کوه... باید از دشت گذشت... ضمن خوش آمد گويي به تمامي عزيزاني كه به اين وبلاگ مراجعه نموده اند؛ در مورد اين وبلاگ بيشتر سعي شده است که جدیدترین مطالب و مقالات مربوط به این رشته ورزشی قرار گيرد تا از هر لحاظ مورد استفاده بازديدكنندگان محترم قرار بگيرد. در ضمن با توجه به اينكه به روز شدن اين وبلاگ سريع انجام مي پذيرد؛ از شما خواهش مي كنيم از آرشيو نيز ديدن فرماييد. نكته ي پاياني اينكه با توجه به اينكه بيشتر مقالات علمي و مطالب ديگر ،نوشته ي مدير وبلاگ مي باشد، خواهشمند است در صورت استفاده از اين مطالب ضمن كسب اجازه از مدير وبلاگ ، منبع آن را ذكر كنيد. هم اکنون منتظر نظرات و مطالب جدید شما دوستان عزیز می باشیم...
امکانات وب

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 30
بازدید ماه : 30
بازدید کل : 72664
تعداد مطالب : 124
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 2